Categorii
Psihologie

Exerciții pentru combaterea gândirii anxioase

Un creier tânăr se dezvoltă cel mai bine când copilul primește multă dragoste și afecțiune și când mai multe circuite diferite din creier sunt activate simultan.

Lawrence Cohen, psiholog specializat în jocul copiilor, terapia prin joc și parentaj, recomandă diferite abordări pentru a stimula mai multe arii din creier.

Joacă-te împreună cu copilul tău pentru a combate gândirea anxioasă!

1. Abordarea senzorială.

Priviți în jur și găsiți 5 lucruri verzi, cât de repede puteți. Închideți ochii și observați cum se simt hainele sau aerul pe piele. Observați ce se află sub picioarele voastre. Țineți un cub de gheață în mână, jucați-vă cu noroiul sau atingeți texturi cât mai diferite cu putință.

Rezultatul va fi activarea instantanee a circuitelor senzoriale din creier.

2. Abordarea fizică

Aleargați sau jucați-vă prin casă.

3. Abordarea matematică

Faceți exerciții de aritmetică ( doar dacă matematica nu crește anxietatea copilului).

4. Abordarea apropierii

Cuibăriți-vă și lăsați-vă strânși în brațe.

Referințe: Lawrence Cohen, Rețete împotriva îngrijorării. O abordare prin joc a anxietății și fricii copiiilor, editura Trei

*** Dacă acest text te-a ajutat să găsești un răspuns sau să-ți pui o întrebare și ești interesat să îmbunătățești anumite aspecte personale legate de acest subiect ori pur și simplu vrei să afli mai multe detalii, îmi poți scrie la adresa de e-mail: dezvoltarepersonala.psihologie@gmail.com   sau pe Facebook Messenger

** Dacă ai nevoie de o ședință de consiliere, găsești detalii legate de servicii, programări și prețuri aici: https://psihologsimonaionita.ro/servicii-si-preturi/